In a land of science and technologies with the sparkling of magic, the tale of a Rotkapchen
rests on the shoulders of a girl.
Her name?
.....Nana.....

Monday, 26 August 2013

Allah Is The BEST Planner


Assalamualaikum wbt..... :D

(Wauuuuu... Berhabuknyaa belog iniii.. *coughcoughcough)

It had been a looooooooooong time since my last entry! I hope somebody miss me! :p

Okay laaa... This entry pun taknak tulis panjang2... Feel nak type tue still takda.. :(

I always believe apa yang Allah tetapkan is the BEST.




Macam tak cun la kan, sekali je kita minta dgn Allah i.e doa kepadaNya, SNAP! Terus Allah bagi!

Kadang-kadang, Allah nak bagi je kita benda tue tapi hold kejap.

Kenapa?

Nak suruh kita keep doa la. Doa dan doa.



Don't lose HOPE. Believe in Him.


Hello? It's "Kun fayakun" we're talking here.

Dulu masa kat CFS IIUM, me dah rasa a same situation like my kawan nie. Tup tup Allah bagi juga to me.

And now, her moment to shine.

Congrats Fatin ! Happy boarding! :).


----------> #Throwback
... Me kat CFS IIUM cuma sebulan. Course? Foundation of Allied Health Science. Apa tue? haha.. Dalam bahasa Melayunya... Asasi Sains Kesihatan Bersekutu. Tak tahu jugak apa dia?? Pi tanya Sheikh Google :P

CFS IIUM sangat bagus..Bi'ah Islamic dia sangat best. Mmg osem sgt stay situ. Lagu-lagi dapat stay kat Mahallah Zainab Jahsy ( it was considered as 5-stars hostel okay kat sana :D )
And I had Jaja kat situ- my bestie, and my roommates sangat teramat baik... and my classmates pun baik.. Tapi somehow.. 

                 I just didn't think I was belonged there.. ;(

And my heart pretty much dah takda rasa for Sciences. I felt macam terpaksa belajar something yang me dah tak berapa minat.

Habis apa yang me minat time tue? Agama. Yes... For the first time I wanna sooo bad study about Islam. Tukar course? That's not a good choice back then. :(

I cried so hard that night.. Paham tak perasaan "tak belong" to a place.. Yes. CFS IIUM is the BEST. Tapi perasaan "tak belong" tue sangat kuat. Me betul-betul berdoa sesungguh hati.

Allah is the BEST Listener.

Why? Because....

For rayuan MARA, I choose "Shariah" ----> yet I just knew about (Economy & Islamic Banking) after masuk IKIP :p ) and alhamdulillah.. I got it! ;)

Now... I'm studying Bachelor in Shariah Economy And Islamic Banking.

Love what I'm studying right now. Love my new life here.




Ps : Allah knows the BEST.

No comments:

Post a Comment