Assalamualaikum wbt ...... :)
Semalam, someone ( my silent-reader ), said that she likedso muchhh this label of mine - Love Story In Jordan. I guess, she likes love story kowt~ (Well, perempuan mana tak suka kan?) ;)
And she said, that I posted too much entries in English and she preferred mixed -English and BM. And I'll try to do so.. :p
Back to the topic! :D
I'm not sure if anyone really got hooked with this story of mine... After all, this label mainly about Jordan. I'll make it a little-bit-not-sweet by adding some 'LOVE' in it~ haha... Manis manis masin masam la kowt >.<
................................................Prolog...................................................
I met him in my sweet 16 days, Opss! BIG MISTAKE THERE. I met him.... since I was in STANDARD 1!
Darjah 1?? Ya.... Darjah 1. ........7 TAHUN. Can you guess why??
Haha... I think, semua pun boleh agak... kami, sekolah rendah sekali and sekali lagi sekolah menengah yang sama. Fate? Well, seriously, I don't know. :)
Psst... tapi nak tahu a secret tak? Kami, TAK PERNAH BERCAKAP even TEGUR SAPA tauuu :p
Boleh you guys imagine, dari Darjah 1 sampailah Tingkatan 4, 10 tahun passed by, and barulah kami bercakap! -__________-
Well, Allah knows the BEST. And sadly, (if he reads this, I'm so dead :p) he didn't know of my existence (maybe kowt) until yalahh... until kami bercakap la kan...
Yalahhh... our secondary school baru dibuka tahun 2002, agak baru la kan buat masa tue...Mana la I tahu kan...
(alasan. actually I'm not so 'cakna' with secondary schools at that time :p)
And guess what? Bila me nak pilih sekolah mana nak sambung belajar... My mama and sister suruh masuk SMKAL cz yalah... Tittle AGAMA tue sangat BESAR maknanya.... :O
The school that dulu (time me darjah 6) tak pernah terfikir pun untuk masuk, now means A LOT to me. :) The school yang dulu me sebelah mata pun tak pandang, now I cherished every memories I made there. The school yang me well agakperlekeh tak berapa nak masuk la kan, now, me rasa nak hantar my KIDS there! haha! Just joking!
-------> Bila semua your besties masuk sekolah menengah lain, of course la you'll feel awkwardly lonely in new surrounding, right?
But, I trust my mama's words at that time....
Allah is The Best Planner. If me tak masuk sekolah tue, agak-agak kami macam mana sekarang?
Maybe........strangers for life.
Part 3 soon? I'll share some facts about Jordan as well, in the next entry in this label okay? Nak sweet boleh... tapi kena la selit something bermanfaat juga.. ;)
Ps : Kisah kami nie panjang... Konfliks pun tak masuk lagi. This is part of my memories. I write this for my own flashbacks when I get old. So, I'm sorry if you think it's inappropriate. This is for me. Me.
Semalam, someone ( my silent-reader ), said that she liked
And she said, that I posted too much entries in English and she preferred mixed -English and BM. And I'll try to do so.. :p
Back to the topic! :D
I'm not sure if anyone really got hooked with this story of mine... After all, this label mainly about Jordan. I'll make it a little-bit-not-sweet by adding some 'LOVE' in it~ haha... Manis manis masin masam la kowt >.<
................................................Prolog...................................................
I met him in my sweet 16 days, Opss! BIG MISTAKE THERE. I met him.... since I was in STANDARD 1!
Darjah 1?? Ya.... Darjah 1. ........7 TAHUN. Can you guess why??
Haha... I think, semua pun boleh agak... kami, sekolah rendah sekali and sekali lagi sekolah menengah yang sama. Fate? Well, seriously, I don't know. :)
Psst... tapi nak tahu a secret tak? Kami, TAK PERNAH BERCAKAP even TEGUR SAPA tauuu :p
Boleh you guys imagine, dari Darjah 1 sampailah Tingkatan 4, 10 tahun passed by, and barulah kami bercakap! -__________-
Well, Allah knows the BEST. And sadly, (if he reads this, I'm so dead :p) he didn't know of my existence (maybe kowt) until yalahh... until kami bercakap la kan...
"Eh? Syazana Sekolah Rendah Sultan Ibrahim 1 ke??"
And yes... tiba-tiba rasa pathetic sangat... (time tue la kan..) I still remembered he asked me that in Kedai Koperasi Sekolah! Hah! :p
Well... Tak boleh salahkan dia jugak.... Sebab, I'm very low profile back then. :( Bila form 4, my confidence level jadi up and up... (konon..dah matang laa :p)
He's quite popular back then in our primary school (nie bukan puji tau... nie betul-betul)
BIG possibility.. because he's outstanding sangat kowt time primary school, if I ingatkan balik, he was an EXCO and soooo muchmuchmuch talkative! No wonder he's a pemidato sekolah.
Me? Ha.ha (lawak hambar disini). Soooo biasa~
So, after dia dapat result UPSR-2005, seperti biasa la kann, I with my friends, cakap-cakap la senior (his batch) tu dapat pergi mana? MRSM ke SBP? Haaa.... Budak-budak sekolah rendah nie jelah dalam mind.
Sambung sekolah menengah kat mana?
My friend told me that he's got into SMKA Lati. And I was like,
Well... Tak boleh salahkan dia jugak.... Sebab, I'm very low profile back then. :( Bila form 4, my confidence level jadi up and up... (konon..dah matang laa :p)
He's quite popular back then in our primary school (nie bukan puji tau... nie betul-betul)
BIG possibility.. because he's outstanding sangat kowt time primary school, if I ingatkan balik, he was an EXCO and soooo muchmuchmuch talkative! No wonder he's a pemidato sekolah.
Me? Ha.ha (lawak hambar disini). Soooo biasa~
So, after dia dapat result UPSR-2005, seperti biasa la kann, I with my friends, cakap-cakap la senior (his batch) tu dapat pergi mana? MRSM ke SBP? Haaa.... Budak-budak sekolah rendah nie jelah dalam mind.
Sambung sekolah menengah kat mana?
My friend told me that he's got into SMKA Lati. And I was like,
"Biar betul....! :O (I'm shock. Tak tipu!) Sekolah apa tue?? Tak pernah dengar pun!"
Yalahhh... our secondary school baru dibuka tahun 2002, agak baru la kan buat masa tue...Mana la I tahu kan...
(alasan. actually I'm not so 'cakna' with secondary schools at that time :p)
And guess what? Bila me nak pilih sekolah mana nak sambung belajar... My mama and sister suruh masuk SMKAL cz yalah... Tittle AGAMA tue sangat BESAR maknanya.... :O
The school that dulu (time me darjah 6) tak pernah terfikir pun untuk masuk, now means A LOT to me. :) The school yang dulu me sebelah mata pun tak pandang, now I cherished every memories I made there. The school yang me well agak
-------> Bila semua your besties masuk sekolah menengah lain, of course la you'll feel awkwardly lonely in new surrounding, right?
But, I trust my mama's words at that time....
"Aja akan dapat ramai kawan baru.. Kan elok macam tue.. Kawan sekolah rendah dapat, kawan sekolah menengah pun dapat. Untung kan.."
Indeed. If me tak dengar cakap mama dulu..degil masuk sekolah sama with my besties-mate-sekolah-rendah, how on earth will I meet my EIFJAN kan?? And mesti mama tak sangka I'll find someone that close jugak to my heart there .... :)
Allah is The Best Planner. If me tak masuk sekolah tue, agak-agak kami macam mana sekarang?
Maybe........strangers for life.
Part 3 soon? I'll share some facts about Jordan as well, in the next entry in this label okay? Nak sweet boleh... tapi kena la selit something bermanfaat juga.. ;)
Ps : Kisah kami nie panjang... Konfliks pun tak masuk lagi. This is part of my memories. I write this for my own flashbacks when I get old. So, I'm sorry if you think it's inappropriate. This is for me. Me.
![]() |
| Time umrah I snapped this and sent to him -that's inai! |

No comments:
Post a Comment