In a land of science and technologies with the sparkling of magic, the tale of a Rotkapchen
rests on the shoulders of a girl.
Her name?
.....Nana.....

Thursday, 27 March 2014

XM : Gain The Confidence

Assalamualaikum wbt... :]

Lately rajin sangat post entries. Well, bila ur gadget yang memang mudah dibawa kemana-mana tuptupp dicuri orang, masa nie lahhh merangkak-rangkak balik cari laptop yang ........ (fuuuhhhhhh tiupp habuk)

It's okay.

Slow-slow terima Qada' dan Qadar Allah
(senang mulut sebut tapi Allah jelahh tahu pahitnya nak telan realiti)

..................................................................

Sebut pasal exam, semalam dah dapat dah result Semester 3.

Dapat result and tengok, and dah.

Tutup, lipat, simpan dalam purse.

It's not like I'm completely tak kisah kann.. cuma the drop is predictable.

Semester 3, banyak sangat konflik hati yang berlaku. The distraction well.... quite disturbing. And then hubungan dengan Allah? Pffft. Sangatlah empunya diri nie tak terjaga.

Hubungan dengan manusia apatah lagi.

Lepas tue nak expect result gempakkdababoomm??

Memang Mission Impossible.

Call Mama and bagitahu Mama about the result... And my Mama just cakap,

"Alhamdulillah... Mama nak yang terbaik untuk anak mama. Mama doakan yang terbaik Allah berikan kepada anak Mama. Kalau dengan Allah bagi turun nie, Aja makin dekat dengan Allah, Mama gembira."



Well... maybe Mama tahu the tension and pressure from hilangnya my Note buatkan her daughter nie mood lost for days. and that's why nasihat Mama kali nie sangat santai...

To be honest, setiap kali nak exam, my confidence is ZERO.

I'm scared.

Arab Language scares me.

Allah.

Entahlah... I love my course. I love the subjects, dan bila paham, bahagia sangat... tapi if I faham, nak interpret kefahaman and translate it to Arabics, that really kills my marks.

........And I learnt from Semester 3 :
The need to be true to yourself.
The need to be honest to yourself.


I still trying to find my old self.

Siti Syazana Afiqah Binti Mohd Bakri that is 100% honest in her life.

The scare makes me lose myself.

Allahurabbi.

May I gain my confidence back.

Thare's no time to look back.

Head up and berusaha in every phase!

Life is too short to mourn. And my journey is still early.


Till then,

Xx

Ps : I'm going to travel with my friends to Terengganu. Do pray for us. ;)

No comments:

Post a Comment